Aktivnosti za šolske otroke

Šolarji imajo v času šolanja na daljavo veliko obveznosti za šolo, vendar ne smemo pozabiti na kakovostno preživljanje prostega časa, tudi skupaj s starši in drugimi družinskimi člani.

Naši predlogi:

NAREDI SVOJ ZELIŠČNI VRT:

Skupaj z otrokom naredite majhen, zeliščni, prenosni vrt: potrebujete le manjši pladenj, nekaj lončkov z zemljo in seme zelišč po želji (mi imamo peteršilj, drobnjak, baziliko, sivka, žajbelj …) Preden v lončke natrosite zemljo, pa jih lahko še malce okrasite.

URNIK DELA:

Skupaj z otrokom naredimo načrt dela za cel teden: pripravimo tabelo z dnevi v tednu in vanjo vpišimo, npr. 15 min branja na dan, vadenje kitare, 5 računov poštevanke na dan itd. Potem pustimo prostor, da otrok vpiše, pri katerih predmetih je imel šolske obveznosti. Če otroku uspe postoriti vse, si da kljukico, prilepi nalepko … če zbere vse kljukice za cel teden, sledi na koncu nagrada (predhodno se dogovorimo, kaj bo nagrada, npr. spekli bomo njegovo najljubše pecivo, šli se družabno igro, ki jo ima rad, čez vikend bo lahko več časa na računalniku … odvisno, kaj ima otrok rad, kaj si želi in je v tem času dosegljivo) . Načrt in spremljanje načrta nam daje nek občutek varnosti, prav tako pa lažje spremljamo svoje delo in napredek.

Dva primera tabele (datoteka je v wordu, da jo lahko uporabite):

Tabela domačega dela  in TABELA ZA SPREMLJANJE DOMAČEGA DELA IN OSTALIH OBVEZNOSTI

VAJE IN IGRE ZA OZAVEŠČANJE TELESA

  • PODAJANJE PLOSKA V KROGU – vaja za koncentracijo. Postavimo se v krog in si podajamo plosk. Ko postane enostavno, dodamo še en plosk, itd.. Igro lahko modificiramo, npr. sinhroni ploski, ploski od 1–5 …
  • PETER PRAVI (podobno kot Abrahama sedem sinov) – vaja za sprostitev telesa in koncentracijo. Hoja po prostoru, tisti, ki vodi, reče npr. Peter pravi: vsi se uležemo! In se moramo vsi uleči. V kolikor vodja ne reče »Peter pravi«, ampak samo poda navodilo, izpadejo iz igre tisti, ki se vseeno uležejo.
  • VELIKO TELO – MALO TELO – vaja za ozaveščanje telesa. Igramo se z različnimi volumni telesa. Kako se počutimo, če smo čisto skrčeni, ali čisto raztegnjeni?
  • ŽIVALI – vaja za ozaveščanje telesa. Določi se žival in otroci jo poskušajo čim bolje oponašati. Potem poskusimo žival zmanjšati in si predstavljati, kako bi na tak način hodil človek. Kako izgleda moški, ki hodi kot medved? Kaj pa tak, ki hodi kot mačka?
  • RAZLIČNE HOJE – vaja za ozaveščanje telesa. Kako se počutimo, ko hodimo po zunanjem delu stopala in kako po notranji. Pa po peti in prstih? Kakšni ljudje hodijo tako?
  • CENTER TELESA ­– vaja za ozaveščanje telesa. Po prostoru hodimo tako, da nas vodijo različni deli telesa. Npr. prsi, nos, čelo, medenica, desni komolec.
  • TOPEL TUŠ/HLADEN TUŠ – vaja za telesno domišljijo. Predstavljamo si, da stopimo pod topel tuš. Kako se počutimo? Kako se obnaša naše telo? Naenkrat pa nekdo tuš obrne iz toplega na ledeno hladno. Kaj se zgodi?
  • GRAJENJE ATMOSFERE – vaja za imaginacijo. Skupina si predstavlja, da mora opraviti določeno pot, recimo pot Rdeče kapice od svojega doma do babice. Kako rdeča kapica hodi po travniku? Pa potem ko stopi v gozd? V gozdu pade mrak in zaslišijo se čudni zvoki. Prične padati dež in močno pihati. Izgubimo čevelj itd. Skupinica si sproti izmišljuje nove in nove prepreke.

OBLIKOVANJE GLEDALIŠKE PREDSTAVE (primerno za šolske in predšolske otroke)

Aktivnost traja več dni. Zastavljena je kot projekt. Lahko se oblikuje kot gledališka ali lutkovna predstava. V primeru, da se odločite za lutkovno predstavo, so tukaj kratka navodila, kako narediti oder (lahko se ga oblikuje tudi iz večje kartonske škatle tako, da se izreže dno in škatlo pobarva z poljubno barvo): https://www.youtube.com/watch?v=7rJ3Sn1fE_w&fbclid=IwAR2B0HDJ_IrjwyJlg31jYgNrXb1Ui2L8mDloBUKsKRhcJ5ZPe019D8zLofs

  • Prvi korak: Napišite poljuben seznam junakov (na primer: škrat, zmaj, princesa, vitez, zajec itd.). V primeru, da se odločite pripraviti gledališko predstavo, določite toliko junakov, kot je oseb v gospodinjstvu, ki so pripravljene sodelovati.
  • Drugi korak: Napišite seznam krajev in predmetov (na primer: gozd, travnik, dežnik, ključi, vaza, koča itd.).
  • Tretji korak: Otroka povabite, da za vse junake izbere ime, oblačila in supermoč (veščino, ki jo dobro obvladajo). Junake lahko tudi nariše. Pri opremljanju junaka poskusite uporabiti stvari, ki jih imate doma. Pobrskajte po omarah, izdelajte kostume iz papirja, kartona, plastičnih krožnikov itd. V primeru, da se odločite za lutke, jih lahko otrok nariše in nato pritrdi na leseno (ražnjič) palčko. Lutke lahko izdelate tudi iz drugih materialov (nogavice, karton, lepenka, plastični krožniki in kozarci, stekleni kozarci za vlaganje itd.)
  • Četrti korak: Z otrokom preglejte seznam junakov, krajev in predmetov. Njegova naloga je, da sestavi zgodbo. Pri tem mora vključiti vse junake, kraje in predmete. V primeru, da otrok ne zmore pisati sam, zapisujte po njegovem nareku.
  • Peti korak: Zgodbo z otrokom preoblikujte v dialoge. Vključite lahko tudi pripovedovalca.
  • Šesti korak: Uživajte ob uprizoritvi! 😍

 

AKTIVNOST ZA LIKOVNO VZGOJO (primerno načeloma za 4. – 6. razred)

Aktivnost je namenjena spoznavanju barvnega nasprotja, kontrasta, svetlostnih odtenkov.

Pripomočki: – list A3, tempere toplih in hladnih barv, čopiči, lonček z vodo za redčenje barv, svinčnik

Postopek :

  • Otrok na sredino A3 lista nariše velik krog.
  • Krog razpolovi s krožnim lokom.
  • Na obe polovici nariše oči in usta.
  • Desno polovico (sonce) pobarva s toplimi barvami (rumena, oranžna, rdeča), ki jih po potrebi redči z vodo.
  • Soncu doriše tudi žarke.
  • Levo polovico (luna) pobarva s hladnimi barvami (zelena, modra, vijolična), ki jih po potrebi redči z vodo. Luni doriše tudi vodoravne valove.

(Il sole e la luna, Miriam Paternoster)

IZDELAVA VAZE ali LONČKA ZA PISALA

Potrebuješ: moko, vodo, star časopis, revije, steklen kozarec poljubne velikosti, tempera barve (lahko tudi vodenke)

Postopek: Zmešaj malo moke in vode (po občutku) in dobil boš naravno lepilo! Natrgaj koščke časopisa, vzemi prazen steklen kozarec poljubne velikosti (npr. od kumaric, maremalde) in nanje nanesi nekaj plasti časopisnih koščkov z lepilom iz moke in vode. Iz časopisa in lepila mu lahko narediš tudi oči in usta (izbočena), ali pa kakšno drugo poljubno obliko (izbočen cikcak, vijuge…) Potem počakaš, da se izdelek posuši in ga pobarvaš s tempera barvami. Iz kozarčka lahko tako oblikuješ zelo prikupno vazo ali pa potem v kozarček kaj posadiš, vanj lahko daš pisala… Prilagam sliko svojega izdelka (samo še oči moram pobarvati 😎).

AKTIVNOST ZA NARAVOSLOVJE IN ŠPORTNO VZGOJO

Odpravi se na sprehod (kjer ni ljudi!) in naberi vijolice, trobentice, smrekove vršičke, pljučnik, bezeg in regratove cvetove. Eno izmed naštetih daj na stran in jo prilepi na poseben list in dopiši ključne značilnosti te rastline, ostale pa posuši in jih uporabi za čaj.

ŠPORTNI LOV NA ZAKLAD

Aktivnost je primerna za vse starostne skupine otrok, za malo starejše lahko vaje prilagodimo.

Navodila: Lov na zaklad se začne v tvoji sobi. Izpolniti moraš gibalne naloge v vseh hišnih prostorih, v katerih najdeš listek. Vsakič pa se moraš vrniti v svojo sobo, kjer dobiš namig, kje te čaka nov listek (namig podajo starši).

  • SPALNICA: 10 počepov
  • DNEVNA SOBA: 20x kroženje z obema rokama naprej in nazaj
  • KUHINJA: 10 žabjih poskokov
  • KOPALNICA: 10 sklec
  • HODNIK: visoki skiping
  • TVOJA SOBA: uleži se na posteljo in uživaj

(Glede na prostore stanovanja lahko starši dodate ali prilagodite naloge).

METULJI UPANJA

Aktivnost je primerna za šolske kot tudi za predšolske otroke, gre za simpatično idejo (namesto metuljev lahko izdelamo tudi kaj drugega):  https://gopro.com/v/RoRndB0JMmVeo